01 Januari 2008

Desya Ureng Syik Keu Aneuk

Mukaddimah

Menyo takalon lawet nyoe pakiban fenomena aneuk geutanyoe, muda mudi lam meu ghon sare rakan-rakan got di teupat sikula, kuliah dan teumpat laen. Sering geutanyoe nging meugon hana le bataih (Free Sex), aneuk yang plong dari rumoh (Broken Home), aneuk geutanyoe yang rout lam kancah narkaba (Alcoholic Addict) na syit yang hanyeut ngon meuhibor (Overload Entertainments) dan le lon laen yang han ek tabebut bandum.

Yang amat tragis jih nyan beulaku lam rumoh ureng islam yang mak ngon bapak ureng meu iman Keu Allah. Pakon teum nyoe terjadi dan jeut keubudaya dalam geutanyoe ureng meuiman. Nyoe keu yang kan ta bahaih serba bacut lam blog nyoe.

Pue tra jeut keu sebeub ?

Punca utama jeut anaeuk yang hana sumateh dan jeut lam konflik msyarakat (Socio conflict) yakni kerana:

1. Oreung shik hana geupu buet tangong jaweub yang geu bri le Allah

Diantara tangong jaweub ureng shik keu Aneuk yaitu Anaeuk adalah amanah yang geu bri le Allah sebagoe bijih mata dan nikamat nyoe peueulei le geutanyoe ta meudyukur nibak Allah karena pakon le pasangan yang meu kahwen tapi hana shit bijeh mata kadang payng meu ubat habeh peng ube na tapi hana syit nyan keh ujian ateuh gobnyan. Tepai le geu tanyoe yang ka geu bri cahaya mata le Allah beu tajaga nyan keu amanah Allah keu ureng shik ngon aneuk ureng shik jeut tamong syurga dan ngon aneuk ureng shit jeut tamong neuraka oleh nyan keu teuseurah nibak geutanyow thoh neu pileh.

لِّلَّهِ مُلۡكُ ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضِ‌ۚ يَخۡلُقُ مَا يَشَآءُ‌ۚ يَہَبُ لِمَن يَشَآءُ إِنَـٰثً۬ا وَيَهَبُ لِمَن يَشَآءُ ٱلذُّكُورَ (٤٩) أَوۡ يُزَوِّجُهُمۡ ذُكۡرَانً۬ا وَإِنَـٰثً۬ا‌ۖ وَيَجۡعَلُ مَن يَشَآءُ عَقِيمًا‌ۚ إِنَّهُ ۥ عَلِيمٌ۬ قَدِيرٌ۬ (٥٠)
Kepunyaan Allah-lah kerajaan langit dan bumi, Dia menciptakan apa yang Dia kehendaki, Dia memberikan anak-anak perempuan kepada siapa yang Dia kehendaki dan memberikan anak-anak lelaki kepada siapa yang Dia kehendaki, (49) atau Dia menganugerahkan kedua jenis laki-laki dan perempuan [kepada siapa yang dikehendaki-Nya], dan Dia menjadikan mandul siapa yang Dia kehendaki. Sesungguhnya Dia Maha Mengetahui lagi Maha Kuasa. (50) (Quran As-Sura: 49 – 50)

Pakiban watei geutanyoe baca lam Al-Qur’an crita Nabi Zakariya yang geulakei nibak Allah zuriat. Cerita Keluarga Imran dalam al-quran. Dan le lhom cerita maka bijeh mata nyan geubri le Allah patut ta syukury dengan cara:

- Tasambut watei lahe ngon azan bak geulinyoe unun, ta qamat bak geulinyung wie.

- Taboh nan yang got yang islami baek roh taboh nan yang kon Islamic karena nan jeut keu do’a dan meu peugaroh lam Psychology aneuk geutnyoe. Meunyo nan Muhammad Zaki yang maksud jih Muhammad yang carong maka watei jihoi mudah2 han aneuk geutanyoe carong dalam agama.

- Ta akikah, lagei tasie kameng ube na mampu, insyaAllah di akhirat jeut keu kenderaan.

Sabda Nabi Muhammad s.a.w lam hadis:

“Hak anak ke atas ayahnya ialah memberinya nama yang baik, mengajarnya menulis, mengahwinkannya apabila sudah cukup umur dan mengajarnya al- Qur’an”. (Riwayat al-Hakim & ad-Dailami).

Dan leuh lahe u donya aneuk nyan jeut keu amanah Allah ateuh 2 ureung shik agam dan inong. Dan teuseurah bak ayah ngon mak neu peu jeut pakiban akhlah aneuk nyan singoh